præsenterer

Serieskolen-2_smal
I elsker at fortælle historier – og har allerede et par produktioner på jeres CV.
I arbejder sammen i et hold bestående af min. instruktør, producer og manuskriptforfatter.  
I har en serieidé, vil arbejde med serier og udvikle jeres talent for at fortælle i det format.

Velkommen til Serieskolen

I samarbejde med Netflix lancerer Filmtalent, Filmværkstedet/København, Aarhus Filmværksted og Odense Filmværksted Serieskolen for andet år i træk. I 2022 er de regionale fonde, FilmFyn og Den Vestdanske Filmpulje også samarbejdspartnere i Serieskolen.

Serieskolen er et landsdækkende talentudviklingsprogram rettet mod nye kreative talenter, der gerne vil arbejde i serieformatet og udvikle deres serielle fortælleevner.

Serieskolen er:

Som deltager i Serieskolen får I mulighed for at udvikle og styrke jeres færdigheder og kompetencer gennem udviklingen af jeres egen serieidéer.

Professionelle fra både Netflix og den danske film- og tv-branche vil undervise og vejlede i en bred vifte af masterclasses og workshops med fokus på udviklingsprocessen fra pitch til pilot.

12 talenthold får mulighed for at møde og interagere med andre talenter og lærere under 3 intensive weekendworkshops i Aarhus, Odense og København. Serieskolen afsluttes med et branchepitch, hvor I pitcher og møder repræsentanter fra hele branchen. 

Ønsker I at deltage i Serieskolen, kan I allerede gøre det fra d. 17. januar, hvor vi tilbyder en række gratis masterclasses (læs mere under fase 1).

Ønsker I at deltage i fase 2, skal I ansøge inden deadline d. 21. februar 2022 kl. 12:00. Hvis I ønsker at tilmelde jer fase 2 opfordres I til at deltage i masterclassprogrammet.

Vi opfordrer alle unge kreative talenter uanset køn, social og etnisk baggrund til at sende en ansøgning. 

Fase 1

Introduktion til serieformatet

Den første del af Serieskolen består af syv gratis, online masterclasses tilgængelige for alle. De skal give indblik i arbejdet med serielle formater for alle med interesse i udviklingen og produktionen af tv-serier. Læs mere om de forskellige masterclasses og tilmeld jer længere nede på siden.

Fase 2

Manuskriptskrivning og pitch

12 talenthold bliver udvalgt til at fortsætte i fase 2, som fokuserer på vigtige aspekter af udviklingsprocessen, såsom manuskript-skrivning, salg og pitch. Fasen består af 3 weekendworkshops, manuskriptkonsulent, masterclasses, mentorordning og branchepitch. For at komme med i Serieskolens fase 2, skal I sende en ansøgning.

Fase 3

Produktion

Fire talenthold modtager hver 100.000 kr, et arbejdslegat på 30.000 kr samt adgang til professionelt udstyr og vejledning til at producere en pilot/proof of concept til egen serieidé.

Fase 1

Introduktion til det serielle format

Vi har fået nogle af de dygtigste fra branchen til at introducere jer for det vigtigste, I skal vide, når I vil udvikle tv-serier. Hvordan ser seriebranchen ud? Hvad gør en serie god? Hvordan opbygger I jeres serie, udvikler plottet og præsenterer jeres karakterer, så seere fastholdes afsnit efter afsnit? Hvordan bliver serier produceret, og hvordan adskiller den produktionsform sig fra filmproduktion? Og hvordan skaber I et professionelt pitchmateriale til jeres serieide?

Det er blot nogle af de spørgsmål, som I kan få besvaret ved at følge de 7 masterclasses i fase 1.

Derudover afholdes to informationsmøder om Serieskolens indhold, kriterier, tilbud osv. Her vil I møde lederne af filmværkstederne i Aarhus, Odense og København på Zoom, der er klar til at svare på jeres spørgsmål.

Arrangementer:

Masterclasses i fase 1 er åbne for alle med faglig interesse i udvikling og produktion af serier. De bliver afholdt på Zoom og kræver tilmelding – find tilmeldingslinks nedenfor.

Vigtige datoer:

21. februar kl. 12:00: Ansøgningsfrist til Serieskolens fase 2 og 3

14. marts: Svar på ansøgning

17. januar kl. 17:00-19:00

Introduktion til at instruere serier med Mikkel Serup + informationsmøde

Til denne masterclass vil Mikkel Serup fortælle om at prioritere sin tid i pre-produktion og på optagelse, om at afstemme sine ambitioner med budgettet, og om at kende sine virkemidler og genremarkører.

Mikkel Serup gik på Filmhøjskolen i Ebeltoft, hvor han efterfølgende lavede flere kortfilm på Aarhus Filmværkstedet, lokal-TV, musikvideoer og reklamefilm. Mikkel blev uddannet instruktør fra Den Danske Filmskole i 2003 og har sidenhen instrueret spillefilm og flere TV serier, senest Kastanjemanden for Netflix.

Efter masterclassen med Mikkel Serup vil der være informationsmøde om Serieskolen. På informationsmødet kan du få information om:

– Serieskolens indhold
– Kriterier for at deltage
– Krav til ansøgningen og projektidé
– Hvad redaktionen lægger vægt på
– Og der vil være mulighed for at stille spørgsmål.

20. januar kl. 17:00-19:00

The Pitch Realization Masterclass med Christopher Mack (Netflix)

The Pitch Realization Masterclass will share with the writer some best practices on how to create and document their best version of a character driven series. By asking the right questions and looking at your series using the character’s goals and motivations versus the plot, you will be able to create a professional looking pitch document that will allow a buyer to easily decide whether or not your show is right for their streaming service or network.
Christopher Mack is the Creative Talent Director at Netflix. Before Mack came to Netflix, he worked on show such as ER, The Practice and The New Twilight Zone. Furthermore, Mack ran the Television Workshop for WB Television for 10 years and is a founding member and currently Head of Scripted Content for Stage 13.

Bemærk:
Denne masterclass er preproduceret (ikke live) og vil være på engelsk.

25. januar kl. 17:00-18:00

Introduktion til seriemarkedet med Keld Reinicke

Keld Reinicke vil give jer en dybdegående gennemgang af seriebranchen. Hvordan ser markedet ud? Hvilke tendenser er der, og hvad rør sig i den danske og internationale seriebranche?

Keld Reinicke arbejder i dag med strategisk udvikling inden for digitalt indhold bl.a. for streamingtjenester i Danmark og internationalt. Derudover er han Executive Producer på mange fiktion & fakta-serier og underviser på Den Danske Filmskole, primært i amerikanske tv-serier.

27. januar kl. 17:00-18:00

Rikke Louise Schjødt i samtale med Prami Larsen om rejsen til den første serie

Rikke Louise Schjødt havde en Master of Fine Arts fra New York University, en BA fra Film – og Medievidenskab fra KU og erfaringen fra 3 værkstedsstøttede kortfilm, da hun skabte tv-serien ”Limboland” på Xee. Hun har indtil videre skrevet og instrueret to sæsoner, i alt 16 episoder.

Rikke vil i samtale med Prami Larsen fokusere på de største forskelle mellem at instruere kortfilm og tv-serier. Hvad skal man være opmærksom på? Hvad ville Rikke gerne have vidst, før hun gik i gang. Målet er at åbne døren til den verden og produktionsform, som kendetegner tv-serier.

1. februar kl. 17:00-18:00

Introduktion til arbejdsgangen på serie settet med Malte Forssell (Netflix)

Til denne masterclass vil I høre fra den erfarne producer Malte Forssell, som vil dele ud af sine mange års erfaring med at være på et set. Han vil bl.a. fortælle om, hvordan arbejdsgangen ser ud, og hvilke roller samt opgaver der er på settet for en serieproduktion. Få en unik mulighed for at høre om hvordan man skal begå sig og få en god arbejdsgang på settet. Masterclassen vil være en dialog mellem Malte og Prami Larsen, direktør på Filmværkstedet / København.

Malte Forssell er en af Skandinaviens mest erfarne Line Producers med film som David Finchers “The Girl With the Dragon Tatto”, Lars von Triers ”Dancer in the Dark”, Mikael Håfströms Oscar nominerede ”Evil” og Lukas Moodyssons ”Mammoth” på sit CV. Han har også produceret adskillige tv-serier og spillefilm samt været Executive Producer. Malte er Director of Physical Production for Nordics på Netflix.

3. februar kl. 16:00-17:00

Introduktion til at producere serier med Morten Kjems Hytten Juhl

Producer Morten Kjems Hytten Juhl vil stille skarp på den altafgørende ledelse af kreative processer i tv-serieproduktion, og tale om hvordan man indfrier netop det en tv-serie producer er sat i verden for: At levere fantastiske serier til prisen og til tiden. Det handler om forventningsstyring, beslutningsgange, kommunikation samt skabelse og vedligeholdelse af processer, og så handler det om selvledelse. Hvem er du som producer og hvad vil du? Er du bevidst om dine stærke og svage sider? Og formår du at bruge den bevidsthed? Morten vil i sin gennemgang trække på eksempler fra film og serier, han har været producer på, herunder Kastanjemanden, Sygeplejersken (pt. i prep), Elvira (pt. i produktion), Friheden samt to sæsoner af Gidseltagningen.

Morten Kjems Hytten Juhl er freelance producer, og har senest produceret Søren Sveistrups KASTANJEMANDEN til Netflix. Tidligere serier ligeledes produceret for SAM Productions tæller GIDSELTAGNINGEN (2017), GIDSELTAGNINGEN II (2019) samt FRIHEDEN (2018) og af spillefilm kan bl.a. nævnes Johannes Nyholms debut JÄTTEN (Beofilm/Garagefilm, 2016), Mads Matthiesens Sundance vinder 10 TIMER TIL PARADIS (SF Productions/Beofilm, 2012), Fenar Ahmads debutfilm ÆKTE VARE (Beofilm, 2014), Jonas Elmers DET ANDET LIV (Beofilm/Sebastofilm, 2014), samt Rune Schjødts debut SKYSKRABER (Fine & Mellow, 2011).

7. februar kl. 17:00-18:00

Informationsmøde

På mødet kan I høre om:

– Serieskolens indhold
– Kriterier for at deltage
– Krav til ansøgningen og projektidé
– Hvad redaktionen lægger vægt på

Og der vil være mulighed for at stille spørgsmål.

I vil møde lederen af Aarhus Filmværksted, Merete Stubkjær, som fortæller  mere om Serieskolen og ansøgningensprocessen. Mødet vil vare ca. en time.

8. februar kl. 17:00-18:00

Diversitet i serier med Cassi Mecchi (Netflix)

I denne masterclass vil Cassi Mecchi fortælle jer om diversitet og repræsentation bag ved og foran kameraet. Hvad betyder det at have en bred repræsentation i serier, og hvorfor er det vigtigt at skabe diversitet på skærmen. Vi dykker ned i hvordan jeres egen bias kan påvirke, når I skriver og udvikler serier og diskuterer værktøjer for hvordan man skaber et inkluderende arbejdsmiljø i den kreative proces.

Cassi Mecchi er Director of Inclusion på Netflix i Amsterdam, hvor han fungerer som intern rådgiver og ‘subject matter expert’, samt leder teamet som bidrager med støtte til inklusions- og diversitetsdagsordenen i hele virksomheden, i Europa, Mellemøsten og Afrika. Før Cassi tilsluttede sig Netflix, arbejdede han for Spotify, Google og Danone på tværs af geografi. Han fik sin bachelor i business ved Universidade de São Paulo, og har publiceret en raport om seksuel diversitet på det brasilianske arbejdsmarked. Når han ikke arbejder, laver Cassi for det meste enten musiklister af tvivlsom smag eller tager billeder af verden omkring ham.

Bemærk:
Som forberedelse til Cassis masterclass opfordrer han alle til at se denne TED Talk med Chimamanda Ngozi Adichie

Denne masterclass vil være på engelsk.

Fase 2

Udvikling, manuskriptskrivning og pitch

Er I blandt de 12 talenthold, som går videre til fase 2, er målet at udvikle jeres seriekoncept til et stærkt manuskript, udvikle og forberede jeres pitchmateriale og pitch. De 12 talenthold udvælges af redaktionsgruppen, bestående af Birgitte Fredsby, Prami Larsen, Mette Bihl og Merete Stubkjær.
For at styrke projektudviklingen vil Serieskolen tilbyde de 12 hold:

 · 3 weekendworkshops med intensiv undervisning der skal hjælpe med udviklingen af jeres serie.

 · Hvert talenthold får tildelt en mentor, som vil hjælpe med at styrke jeres serie og manuskript. Der er mentorer fra bl.a Drive Studios, SAM Productions, Nimbus Film, SF Studios, Deluca Film og Zentropa.

 · Alle talenthold får feedback på deres manuskripter af manuskriptkonsulenten Ina Bruhn

 · Masterclasses på Zoom med nogle af branchens dygtigste kræfter indenfor serieudvikling og produktion.

Vigtige datoer:

26.-27. marts: 1. weekendworkshop (København)

7.-8. maj: 2. weekendworkshop (Aarhus)

11.-12. juni: 3. weekendworkshop (Odense)

23. juni: Branchepitch

26.-27. marts 2022 i København

1. Weekendworkshop – Hvem er vi, og hvad har vi?

I den første weekend skyder vi projektudviklingen i gang med feedback på jeres projekter, undersøger jeres univers og sætter retning på det videre arbejde med jeres manuskripter. Birgitte Fredsby og Prami Larsen, som begge har siddet med i udvælgelsesudvalget, vil give jer feedback på projektets styrker med fokus på den videre projektudvikling (struktur, karakterer, plot, univers, publikumsfokus).

Derudover bliver I undervist i manuskriptskrivning af Ina Bruhn, som også er jeres manuskriptkonsulent. Mens Simon Jon Andreasen og Nicolai Vielwerth vil undervise i world building, hvordan I udvikler jeres univers samt the big why.

Ina Bruhn er manuskriptforfatter, uddannet cand.mag. i film- og medievidenskab fra Københavns Universitet og har har været hovedforfatter/series creator på blandt andet Juleønsket, Overleverne, Den Som Dræber, Reboot sæson 1-3, Håbet og Tinka & Kongespillet.
Simon Jon Andreasen er leder af instruktøruddannelse for animation og interaktive medier på Den Danske Filmskole samt ansvarlig for det tværnationale danske spilakademi DADIU. Nicolai Vielwerth er story consultant på det internationale animationsstudie Sun Creature.

Birgitte Fredsby
Simon Jon Andreasen
Nicolai Vielwerth
Ina Bruhn

29. marts kl. 16:00-18:00

Story Development in the Nordics med Jenny Stjernströmer Björk (Netflix)

Story Development in the Nordics with Jenny Stjernströmer Björk

The aim of this masterclass is to give context to the strategy for Netflix series in the Nordics. What is Netflix looking for? What is important for Netflix? Jenny Stjernströmer Björk will also talk about how Netflix works when finding projects and how they develop series at Netflix, giving some real-life examples.

Jenny Stjernströmer Björk is the Director Of Nordics Original Series at Netflix, where she oversees the series slate for scripted and non-scripted for the Nordics. Jenny started her career in the book publishing business, producing books, and worked as a literary agent. A little over a decade ago she joined the production company Tre Vänner, as head of book rights where she scouted the market for great books that they could make into series or film. Jenny later became Head of Development at the same company, and she has never looked back! The last seven years Jenny worked at the distributor and producer SF Studios, first as Head of acquisitions and the last five years as Chief Content Officer. In September 2021 Jenny joined the Netflix Nordic Series Team.

Vær opmærksom på at denne masterclass vil være på engelsk

4. april kl. 16:00-18:00

Karakterudvikling og skriveprocesser med Christian Gamst Miller-Harris

I denne masterclass vil vi dykke ned i, hvordan man arbejder med karakter, udvikling af historie og tematik, når man arbejder med serier. Derudover vil der blive givet nogle bud på, hvordan man kan strukturere sin skriveproces, i hvilke formater og med hvilke formål. Det forventes af deltagerne, at de har konkrete spørgsmål klar, da der er afsat en time til denne del.

Christian Gamst Miller-Harris tog afgang fra den danske filmskoles manuskriptlinje i 2011 og har siden da skrevet ekstensivt til tv, film og radio både i korte og længere formater. Christian har skrevet afsnit på serier som Backstage, Dicte, Bedrag II, Tinkas Juleeventyr, Friheden, Ragnarok m.fl., samt været hovedforfatter på blandt andet Stikker til DR Ung. Derudover har han skrevet Oscar vinderen Helium og spillefilmen Brakland. Christian arbejder i øjeblikket på flere tv og film projekter.

26. april kl. 16:00-18:00

Evolution of Quality TV med David Bianculli

Denne to-timers Evolution of Quality TV-masterclass vil diskutere eksempler – der bliver gjort tilgængelige inden masterclassen – og kortlægge nogle nøgleøjeblikke i udviklingen af amerikansk fiktions tv. David vil fortælle om eksempler fra forskellige epoker, fra guldalderen for live-tv i 1950’erne til nyere eksempler fra premium- og streaming-tv-tjenester.

David Bianculli har været tv-anmelder for National Public Radio programmet Fresh Air med Terry Gross siden 1987 og skrevet for et hav af magasiner og aviser, bl.a. New York Daily News, TV Guide, The New York Times, Rolling Stone m.fl. Han er professor på Rowan Universitet i Glassboro, NJ, hvor han underviser i tv-studier. Han har skrevet fire bøger, herunder The Platinum Age of Television: From ‘I Love Lucy’ to ‘The Walking Dead’, og er nu i gang med sin femte bog.

Vær opmærksom på at denne masterclass vil være på engelsk

7.-8. maj 2022 i Aarhus

2. Weekendworkshop – Fra manus til skuespiller

I denne weekend modtager I feedback på jeres manuskripter fra manuskriptkonsulent Ina Bruhn samt feedback fra producer Peter Dollerup. Derudover vil der blive udført live readings af udvalgte manuskripter med skuespillerne Laura Kjær og Jesper Lohmann.

Ina Bruhn er manuskriptforfatter, uddannet cand.mag. i film- og medievidenskab fra Københavns Universitet og har blandt andet skrevet for serierne Den som dræber, Håbet, Rita og Dicte.

Peter Dollerup er som produktionsleder og Line producer, hos Deluca Film i Aarhus, med på deres fiktionsprojekter fra start til slut. Peter har været involveret i projekter som Julemandens Datter 1 + 2 + 3, tv serien Hvide Sande og senest spillefilmen Klienten.

Ina Bruhn
Peter Dollerup

17. maj kl. 16:00-18:00

Skabe musik til din serie med Halfdan E.

Halfdan E. vil i denne masterclass fortælle om den grundlæggende brug af musik. Musik er en af de allermeste effektive redskaber til at brænde sit budskab igennem til seerne på – og samtidig er den uhåndgribelig som et stykke våd håndsæbe. Musikken er det redskab I bruger når seeren skal mærke en kærlighedsscene, få tårer i øjnene når forholdet splintres eller sidde på kanten af sædet i en actionsekvens – men hvordan gør man? Og hvordan formidler I hvad I gerne vil med musikken? 

Halfdan E. har arbejdet med filmmusik de sidste 30 år, og er kendt for samarbejdet med Per Fly og ikke mindst serierne Borgen, Badehotellet og senest Ragnarok for Netflix. Ifølge eget udsagn ‘er film en uudtømmelig kreativ udfordring som bliver ved med at være sindssygt spændende’ og det er denne begejstring han gerne deler med alle de filmskabere han kan komme i nærheden af.

24. maj kl. 16:00-18:00

Production Design med Jette Lehmann

Production Designet er den visuelle driver i skabelsen af fortællingen (f.eks. TV-serien). Til denne masterclass vil Production Designer Jette Lehmann fortælle om samarbejdet mellem Production Designer, manuskriptforfatter, instruktør og fotograf om skabelsen af univers og arena. Jette vil også fortælle om forskelle, ligheder og variationer på design mellem film og TV-serier. Derudover viser hun eksempler på visuelt materiale, anvendt i film og TV-serier, f.eks. til ansøgninger og som inspiration (Look Books), samt eksempler på de færdige film og serier.

Jette Lehmann har designet produktioner for film og TV siden 1992, bl.a. TV-serierne: Riget, Bedrag, Forbrydelsen, Hotellet, Badehotellet, Atlantic Crossing og filmene: Lykke Per, Gud Taler Ud, Erna i Krig, Marie Krøyer, Melancholia, Forældre m.fl.

31. maj kl. 16:00-18:00

Finansiering af serier med Thomas den Haan & Mette Hyllested (Netflix)

In this masterclass Thomas den Haan and Mette Hyllested will shed light on the principles of budgeting, the importance of writing your script to the budget, and how to keep control of costs once principal photography has started.

Thomas is a Manager for Production Finance at Netflix, overseeing the finances of the partner-produced Series, Film and Non-Fiction projects in the Nordics. Prior to Netflix, Thomas worked as a freelance accountant on international film & TV productions, amongst which The Two Popes, Aladdin and Avengers Endgame.

Mette Hyllested is an Associate on the Production Finance team for the Nordics at Netflix. Before joining Netflix, Mette worked as an Assistant/Production Accountant for several animation companies in the UK like Lupus Films (The Tiger Who Came To Tea, Bear Hunt, Ethel & Ernest) and The Line Animation (Gorillaz – Song Machine album, League of Legends World Championship 2019 Opening Ceremony).

Vær opmærksom på at denne masterclass vil være på engelsk

11.-12. juni 2022 i Odense

3. Weekendworkshop – Hvordan pitcher man til branchen?

Til den tredje og sidste weekendworkshop bliver I klædt på til branchepitchet d. 23. juni. I skal blandt andet lave generalprøve på jeres pitch, hvor Nicolai Würtz giver jer feedback. Derudover modtager I performance-træning af Jacob Ingversen, så I er klar til at sælge jeres serie på bedste vis.
I vil også opleve Birgitte Fredsby, som fortæller om platforme og udbredelse samt seriens potentiale i forhold til samarbejdspartnere og publikum.

Birgitte Fredsby
Nicolai Würtz

Fase 3

Produktion

Er I et af de 4 udvalgte talenthold i fase 4, skal I producere jeres egen pilot/proof of concept.

Serieskolen tilbyder:

 · 100.000 kr. til at dække produktionsomkostninger til hvert talenthold.

 · 30.000 kr. arbejdslegat til hvert talenthold.

 · Adgang til de tre filmværksteders professionelle optageudstyr og postproduktion: Alexa, RED eller Sony kameraer, AVID klippesuiter, ProTools lydmix, DaVinci workflow, effekt værktøjer osv.

 · Vejledning og støtte fra værkstedernes erfarne medarbejdere.

Ansøgning

Ansøgningsfristen er overskredet (mandag d. 21. februar 2022 kl. 12:00) og vi modtager ikke længere ansøgninger til Serieskolen 2022

Sprog

Ansøgningen skal være på dansk. Serien kan godt have karakterer, der taler andre sprog end dansk, færøsk eller grønlandsk. Men det skal give mening for historien.

Projekttyper

Serieskolen har til formål at udvikle talenter med ideer til fortællinger fortalt i flere episoder (mindst tre).

Ansøgninger om animations- og/eller dokumentarprojekter vil ikke blive godkendt.

Ansøger

På ansøgningen skal der anføres mindst tre forskellige personer, der varetager opgaven som henholdsvis producer, instruktør og manuskriptforfatter. De udgør Serieskolens “kerneteam” i forløbet.

Den formelle ansøger er produceren på holdet, som skal være fyldt 18 år og have dansk adresse.

Projektet skal have et hold bestående af producer, instruktør og forfatter, som har indgået aftale om at samarbejde om projektet ved ansøgningstidspunktet.

Søger man alene bliver ansøgningen ikke godkendt.

Ved indsendelse af ansøgning forpligter kerneholdet sig til at reservere tid til at deltage i de 3 workshopweekends samt 6 masterclasses i fase 2, hvis holdet går videre efter udvælgelsen den 14. marts.

Lokation

Hovedparten af serien skal foregå i Danmark, Færøerne og/eller Grønland.

Erfaringsniveau

Da formålet med Serieskolen er at introducere nye talenter for markedet, vil producers, forfatters og instruktørs erfaringsniveau udgøre et væsentligt kriterie for, om ansøgningen vil komme i betragtning.

Instruktør og producer skal alle have mindst 2 kortfilm, serie-episoder eller anden type filmisk værk med dialogscener på CV’et. Forfatteren skal have skrevet manuskript til mindst en realiseret kortfilm.

Har hele kerneteamet en professionel karriere eller en formel filmuddannelse, vil ansøger blive opfordret til at søge at realisere projektet i professionelt regi.

Rettigheder

Alle rettigheder, herunder immaterialrettigheder, knyttet til materiale udarbejdet af en deltager i Open Call og/eller Serieskolen vil fortsat tilhøre den pågældende deltager, medmindre andet udtrykkeligt aftales med den pågældende deltager.

Vi opfordrer til, at kerneteamet indgår en skriftlig aftale om, hvem der ejer ideen i tilfælde af, at holdet splittes. Ligesom holdet bør aftale kreditering af indsatsen, hvis en eller flere af kerneteamet forlader produktionen undervejs.

Spørgsmål?

Har I spørgsmål til ansøgningen eller Serieskolen, er I velkommen til at deltage i informationsmøderne d. 17. januar og 7. februar (find mere information under fase 1) eller kontakte jeres lokale filmværksted:

Prami Larsen

+45 71 99 33 66

prami@filmworkshop.dk 

Merete Stubkjær

+45 20 33 11 06

ms@afv.dk

Mette Bihl

+45 25 57 88 22

mette@ofilm.dk

© Copyright 2022 Fonden Filmtalent